sobota, 1 października 2016

SMAKI JESIENI - faszerowana papryka



                                          Jesień pełna kolorów zawitała na naszych talerzach.
                                   Zapraszam do przygotowania papryki faszerowanej fetą.
Takie danie serwowała moja bułgarska Babcia w Sofii, później Mama przygotowywała w domu. Przepis jest trochę zmodyfikowany, gdyż w Polsce ciężko dostać prawdziwy ser owczy sirene, feta przypomina jego smak.






                                      



                                         SKŁADNIKI : papryki, czosnek, zielona pietruszka, 
                                                                pasta pomidorowa lub przecier, feta i twaróg,
                                                               jaja, sól, pieprz, mąka do zageszczęnia.




                Do mojego dania użyłam kilku kolorowych papryk. Do farszu : 3 kostki fety,
 1 kostkę twarogu półtłustego, 3 jaja, kilka ząbków czosnku przeciśniętego przez praskę,
 natkę pietruszki , sól i pieprz do smaku.







                                          Papryki odcięłam tworząc " pokrywki " z ogonkami,
                              wydrążyłam gniazda nasienne.  Całą masę twarogową zmiksowałam.





                           Papryki wypełniłam farszem, ułożyłam w brytfance i podlałam rosołem
                                                do około połowy wysokości papryk.




                Przygotowane papryki włożyłam do nagrzanego do 220 st C  pieca na około 20 min,
                   po tym czasie zmniejszamy temp. na około 180 st C i pieczemy aż się zrumienią.





                    Przygotowujemy sos z przecieru, wody, łyżki mąki, czosnku przetartego przez praskę,                                                             posiekanej natki, soli i pieprzu.




                                           

                                                  Na papryki nakładamy nasze pokrywki.
                         Przygotowany sos wlewamy do brytfanki i zapiekamy aż zgęstnieje.







                                       
                                                                SMACZNEGO ;-)













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz