wtorek, 1 sierpnia 2017

LETNIE ORZEŹWIENIE


                              Wakacje, upalne letnie dni i ciągnie nas do wody dla ochłody ;-)
   Czy to morze, jezioro, rzeka, basen... Jednak najważniejsze jest by dużo pić....wody ;-)
              Dziś zachęcam Was do zrobienia bardzo szybkiego syropu miętowego.
W letnie dni wystarczy dolać do niego wodę, kilka kostek lodu i....jest naprawdę pyszny i orzeźwiający. A wieczorem, gdy zabraknie nam już świeżej mięty można zrobić drink Mojito dodając biały rum, dużo kostek lodu i wodę sodową ;-) Przepis dostałam od Jasi i chętnie się nim dzielę.




SKŁADNIKI: 20 gałązek mięty, 5 dkg kwasku cytrynowego,
                        1 l wody mineralnej niegazowanej, 1 kg cukru.

Kwasek cytrynowy rozpuścić w wodzie, dodać opłukane całe gałązki mięty i przykryć. Zostawić.
Na drugi dzień odcisnąć miętę, dodać cukier i mieszać do rozpuszczenia. Przelać do butelek przez sitko. Nie pasteryzujemy syropu bo straci swój cudny smak. Można przechowywać w chłodnej piwnicy, ja nie mam takiej więc włożyłam do lodówki. Wystarczy niewielka ilość syropu, a otrzymamy kwintesencję miętowego smaku.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz